Vorig jaar kwam ik het artikel van Vakwereld tegen waarin DATA-collectief als beste leverancier voor het herkennen van de bezoekers aan je website werd uitgeroepen. Dit prikkelde mijn interesse, want destijds gebruikte ik zelf Salesfeed. Zij kwamen minder uit de test en ik wilde weten of het onderzoek klopte. Daarom ben ik de afgelopen maanden gaan testen met beide systemen en de data die ik binnen kreeg gaan vergelijken. Daarin komt DATA-collectief voor mij duidelijk als betere naar voren.

 

Wat mij vrijwel direct op viel is dat DATA-collectief meer leads aanlevert dan SalesFeed. Ze zien meer bedrijven en bij nabellen blijkt vrijwel altijd dat deze leads ook kloppen. Met Salesfeed ben ik het vaker tegengekomen dat een bedrijf niet bij de lead hoorde. Dit was nogal ongemakkelijk. Dit ben ik bij de leads van DATA-collectief nog niet tegengekomen.

DATA-collectief herkent meer bedrijven
Het kwam ook voor dat Salesfeed soms andere bedrijven zag dan DATA-collectief, maar dat komt waarschijnlijk omdat DATA-collectief alleen maar de gecontroleerde leads doorstuurt waarvan ze zeker weten dat het IP-adres ook bij dat bedrijf hoort. Ondanks dat ze alleen de gecontroleerde leads doorsturen is hun aantal leads ruim het dubbele van de ontvangen leads van SalesFeed.

Beide systemen werken fijn, voor mij is het echter zeer waardevol dat DATA-collectief meer bedrijven kent en herkent. De koppeling met het DATA-collectief waardoor ik heel gemakkelijk alle bedrijfsinfo met verschillende contactpersonen heb maakt Website-Leads daarnaast extra prettig. Hierdoor kan ik direct mensen benaderen en kom ik niet knullig over bij de receptie van een prospect.

De leads geven mij extra salesmogelijkheden
Ik gebruik deze leads ondertussen niet alleen voor het nabellen. Het helpt mij ook met herkennen van klantbehoeftes. Zo was ik laatst in gesprek met een potentieel klant die geïnteresseerd was in een radiocampagne. Vervolgens zag ik aan de leads van DATA-collectief dat deze partij regelmatig keek op onze tv-commercial pagina’s. Dit gaf mij de mogelijkheid om de klant hier gericht een aanbod op te doen. Zij hebben hier met veel enthousiasme op gereageerd en binnenkort starten we met de radio- en tv campagne.

Een groot voordeel van DATA-collectief is ook de kwaliteit. Ik heb regelmatig leads van Salesfeed ontvangen van NS, universiteiten dan wel van een ROC. Na bellen bleek ondoenlijk omdat ik niet kon achterhalen wie mijn website bekeken had. Het ging waarschijnlijk om iemand die gebruik maakte van hun Wifi . Dit gebeurd ook bij verzamelpanden. Van DATA-collectief ontvang ik deze leads niet. Zij maken de keuze om dan geen lead te versturen, omdat ze niet kunnen garanderen dat de lead klopt. Dit waardeer ik erg, want hierdoor sla ik geen flater.

 

Alleen nog maar Website-Leads
Voor mij is het ondertussen duidelijk dat DATA-collectief de ideale partner is voor RTV Utrecht. Ze herkennen meer, de kwaliteit is beter en de koppeling met de database van DATA-collectief maakt het gemakkelijk om bedrijven te benaderen. Ik heb dan ook besloten om alleen door te gaan met DATA-collectief en kan u die keuze ook zeker aanbevelen.

 

Edward van den Berg – Directeur RTV Utrecht

Hieronder vindt u het aantal herkende bedrijven per leverancier:

De resultaten van de vergelijking kunt u terug vinden in een rapport, wat u gratis kunt downloaden

RTV Utrecht ervaringen met Salesfeed
4.8 (96.86%) 51 vote[s]