Marktpenetratie analyse

De Marktpenetratie analyse (MPA) is een functie in uw Mijn DATA-collectief waarmee u overzichtelijk kunt zien in welke branches en welke bedrijfsgrootte de bedrijven in uw selectie opereren. U ontdekt als het ware uw verborgen potentieel. Dit kan op verschillende manieren waardevolle informatie opleveren.

Wanneer u bijvoorbeeld een MPA maakt over uw huidige klantenbestand, dan kunt uw marktpositie herkennen en het potentieel vinden waar u zich op kunt richten. Ook zou u een MPA kunnen maken over uw lijst met Website-Leads om te ontdekken in welke branches deze bedrijven opereren. Hier kunnen interessante en onverwachte potentiele nieuwe branches tussen zitten.

De meest voor de hand liggende keuzes voor een Marktpenetratie analyse zijn:

    • Mijn Website-Leads.
    • Mijn Bedrijven.
    • Mijn Matched bedrijven.

Waarom zou u de Marktpenetratie analyse toepassen?

Met de MPA kunt u uw marktpotentieel ontdekken. In welke branches zitten bijvoorbeeld uw huidige klanten en hoeveel meer potentie zit er binnen deze branches? Dit is waardevolle informatie waarmee u uw bedrijf kunt laten groeien. U hoeft niet met hagel te schieten, maar kunt vanuit de MPA gericht branches gaan benaderen waar uw topklanten in opereren. Uw sales wordt hierdoor een stuk gerichter. Dit bespaart u geld en tijd.

U kunt namelijk van deze lijst een selectie maken in het Mijn DATA-collectief. Deze kunt u vervolgens direct uit het systeem benaderen of via een export inladen in uw CRM om deze door uw salesafdeling te laten benaderen.

Hoe werkt de Marktpenetratie analyse?

    • U klikt eerst links op ‘nieuwe selectie’ om alles op te schonen en gaat vervolgens naar de adressenlijst waarvan u het verborgen potentieel wilt zien.
    • Nu klikt u op ‘Markt Penetratieanalyse’ (onder het aantal bedrijven linksonder).
    • De analyse wordt getoond en daar blijkt bijvoorbeeld uit dat voor u een interessante groep is: 20 t/m 49 werknemers in branche Advisering.
    • U klikt vervolgens op dat getal en dan wordt een selectie aangemaakt.
    • En nu kunt u (later) die selectie openen; daarin worden alle bedrijven met die kenmerken getoond. Dit kunt u gebruiken als basis voor selecties om (aanvullingen) te vinden voor uw doelgroepen.

DATA-collectief

De meest actuele bedrijvendatabase van Nederland