jaringMet dit unieke concept kan ik mijn klanten volledig ontzorgen in hun marketing en sales. Daar word je toch gewoon heel blij van!’

Jaring Werkhoven – franchiseondernemer bij het DATA-collectief

Doortastende ondernemer

Jaring Werkhoven is sinds januari 2015 franchiser bij het DATA-collectief. Toen deze rasondernemer met een passie voor marketing en sales zocht naar een nieuwe uitdaging, stond voorop dat het in ieder geval innovatief moest zijn. In het DATA-collectief vond hij alles terug waar zijn ondernemershart sneller van gaat kloppen: het opbouwen van waardevolle klantencontacten, vernieuwende dienstverlening, een unieke marketingstrategie en ondernemers ondersteunen in hun sales. Inmiddels zit hij als franchiser aardig in de lift, maar dat kwam hem niet aanwaaien. Jaring Werkhoven: ‘Ik wist dat het keihard werken zou zijn, dus daar was ik gelukkig op voorbereid. Voordat ik zelfstandig ondernemer werd, werkte ik in de bankwereld als accountmanager en financieringsspecialist. Zonder die ervaring was het ongetwijfeld een stuk lastiger geweest om door te zetten.’

 

Van bankwezen naar marketingspecialist

Gevraagd naar zijn carrièreswitch, blijkt zijn passie voor sales de hoofdoorzaak. Werkhoven: ‘Het bezoeken van bedrijven vond ik altijd heel leuk, maar ik merkte dat mijn interesse zich steeds meer verschoof richting de marketing en sales. De crisis was voor mij een mooi moment om de switch te maken. Ik begon voor mezelf en richtte daarnaast diverse netwerkgroepen voor ondernemers op. Precies op het juiste moment stuitte ik op het DATA-collectief. Daarin viel alles samen wat ik als ondernemer voor ogen had. Het gaat niet om het verkopen van adresbestanden, maar om een unieke, uiterst succesvolle marketingstrategie. Je bouwt een langdurige band op met je relaties en bent voor hen echt een consultant. Die totale ontzorging in marketing en sales kun je met de producten en diensten van het DATA-collectief perfect realiseren en daar word ik oprecht heel blij van. Maar vergis je niet, daar heb ik wel heel veel tijd in gestoken. Door mezelf concrete doelen te stellen en die keihard na te jagen, zie ik nu de resultaten van mijn inspanningen beloond.’

 

Meeliften op uniek marketingconcept

Terugkijkend op het afgelopen jaar, zijn de verwachtingen rond het franchiserschap dan reëel gebleken? ‘Jazeker, en misschien zijn ze zelfs wel overtroffen’, aldus Werkhoven. ‘Alles wat je erin stopt, betaalt zich dankzij het unieke marketingconcept dubbel terug. En omdat je meelift op het succes van een gevestigde naam op de markt, kun je volop rekenen op support vanuit het hoofdkantoor. Echt alles wordt voor je geregeld; een PSA die je afspraken plant, mailingen die vanaf daar voor me worden verzonden, de techniek om de geleverde diensten te ondersteunen. Dat alles zo op rolletjes loopt, daar krijg ik nog meer energie van. Ik zie het als mijn missie om het DATA-collectief nog groter op de kaart te zetten. Daar moet je misschien stevig voor in je schoenen staan, maar dat weegt niet op tegen al die leuke ontmoetingen en successen. Niet alleen voor mij, maar voor heel ondernemend Nederland!’