In de loop der jaren heb je ongetwijfeld door allerlei marketingacties een waardevol adressenbestand opgebouwd met klanten en prospects. Uit deze doelgroep probeer je je omzet te halen. Het is wellicht een van je belangrijkste assets binnen je organisatie. Zonder prospects geen klanten.  

Net als andere belangrijke assets binnen je organisatie, heeft ook jouw adressenbestand onderhoud nodig. Een verouderde machine produceert minder en een verouderd adressenbestand levert je minder orders op. Bedrijven verhuizen of gaan failliet of je contactpersoon krijgt een nieuwe baan. Wist je dat bij 20% van de bedrijven in een jaar een mutatie in de bedrijfsgegevens plaatsvindt? En als je de mutaties op jouw contactpersonen bij die organisaties meeneemt wordt dat percentage nog hoger. Als je deze wijzigingen niet bijhoudt, leveren je marketingactiviteiten je steeds minder op en wordt je database elk jaar dus minder waard. 

DATA-collectief biedt je de oplossing voor dit probleem. Wij kunnen er voor zorgen dat jouw database up -to-date gehouden wordt met alle wijzigingen die zich voordoen bij de Kamer van Koophandel. En omdat wij een enorm netwerk hebben van bedrijven die onze database gebruiken, kunnen wij ook wijzigingen doorgeven op het niveau van de beslissers die jij in jouw database hebt staan.  
 
Bijkomend, maar niet onbelangrijk voordeel: je voldoet ook meteen aan de AVG-wetgeving. Die zegt namelijk dat je regelmatig jouw bedrijvendatabase moet controleren op juistheid en eventuele wijzigingen moet doorvoeren. Dat lastige maar belangrijke varkentje wordt dan ook door DATA-collectief gewassen. 

Dus vanaf nu geen mailtjes meer naar contactpersonen die uit dienst zijn, brochures naar bedrijven die verhuisd zijn of facturen naar bedrijven die failliet zijn, maar een hogere conversie op je marketinginspanningen. 

Heb je een groot adressenbestand en herken je deze problematiek?  Neem dan contact op met Edward Hulst van DATA-collectief (tel 030-6057353 / e.hulst@datacollectief.nl).