Ook als je specialist bent in onderhoud, renovatie en modernisering van lift- en rolstrapsystemen moet je aan klantcontacten komen. In het verleden deed Liftcentraal aan zogenaamd cold calling: gewoon een bestand nabellen en hopen dat je de goede treft. Geen effectieve of efficiënte methode. Kost veel tijd en (dus) geld. Dat werkte niet echt meer na verloop van tijd. Naarmate het bedrijf groeide, groeide ook de behoefte aan een gerichtere aanpak. Dan heb je specialisten in IP-tracking nodig, om meer gericht bedrijven en organisaties op individueel niveau te voorzien van relevante informatie. Zo kunnen zij gericht potentiële klanten benaderen, wat de acquisitie een stuk effectiever maakt. 

Kristian van Gemerden en Ewout Terpstra kwamen in 2015 bij het bedrijf dat in 2013 was opgezet door Michel Hof. Van Gemerden heeft de dagelijkse leiding en zocht een oplossing voor dit probleem. ‘De informatie die we hadden voor het zogenaamde cold calling was vaak achterhaald, de contacten klopten niet en dan wordt het lastig. Er zijn in Nederland ongeveer 92.000 liften, dus potentieel genoeg. Bovendien ging het ons erom onze doelgroep gericht te informeren, ze te voorzien van relevante informatie om dan pas in een later stadium het contact verder te verdiepen zodanig dat we er ook onze diensten bij konden aanbieden. Vervolgens kwamen we in contact met DATA-collectief uit Nieuwegein. Zij zijn specialist op het gebied van onder meer conversie van websitebezoek naar een bruikbaar klantprofiel. DATA-collectief beschikt over een enorme database met actuele en verrijkte gegevens. Precies wat we zochten.’

Lees HIER het hele interview met Kristian van Gemerden van Liftcentraal

-

Laatst werden wij positief verrast toen bleek dat onze Mijn DATA-collectief (MDC)-gebruiker Pieter de Bruin, van het bedrijf Portefeuilles Gevraagd, zijn 10.000e mutatie had doorgegeven. Een fantastisch aantal waar wij bijzonder trots op zijn! De betrokkenheid van onze gebruikers maakt onze database actueler en sterker. Wij zijn dan ook erg blij met de inspanningen van Pieter.

Helaas valt de doelgroep van Pieter met zijn hoofdactiviteit niet altijd binnen één van de SBI’s die hij zoekt. Daarom is hij actief bezig met het zoeken en vinden van de verborgen potentiële prospects. Daarin zit meteen ook de kracht van het MDC. Wanneer u ergens data aanschaft krijgt u vaak alleen de bedrijven die een vinkje hebben bij één van de 2 SBI’s. Bij MDC is dit anders!

Lees hier meer.

 

-

‘Doorlopend meer effect op mijn acquisitie; het DATA-collectief brengt me de nieuwe klanten die ik voor de continuïteit nodig heb.’

Twee jaar geleden ontdekte Van Leeuwen het DATA-collectief, wat hij kort daarop uitbreidde met de acquisitietool Website-Leads. Sindsdien neemt zijn acquisitie een vlucht.

Lees verder

- Hans van Leeuwen – Directeur/eigenaar Hamag Magazijninrichting Maassluis

Website-Leads

“Website-Leads is een uniek wapen waarmee je voor een schijntje maximaal kunt renderen. Ik wil graag weten wie mijn website bezoekt, zodat ik daar proactief achteraan kan. Daarnaast genereer ik ook leads voor mijn eigen klanten. Website-Leads sluit zo goed aan op mijn strategie, dat ik daarmee een wapen in handen heb om voor hen zelfs meer te doen dan dat”. Lees verder

- Tobias van der Avort - Algemeen directeur Excellent Adventure

Met Website-Leads weet ik direct na een webbezoek wie het geweest is, want ik ontvang daarvan meteen een bezoekrapport per e-mail. Onze salesafdeling waagt er vervolgens meteen een belletje aan. Omdat je weet dat die persoon al interesse in onze producten had, is de kans op succes vrij groot. We gebruiken Website-Leads nu een dikke maand en hebben er al een paar concrete orders uitgehaald. Daarnaast lopen er nog een aantal die nog niet helemaal zijn afgerond. Je kunt dus gerust spreken van een succes!

- Paul van Laarhoven - PrintControl