Hoe Hamag 3x meer omzet behaalde met behulp van DATA-collectief

hamagDe jacht naar nieuwe klanten.

Krapte op de markt, financiële crisis, gedoe in de bouwsector; in de 21 jaar die Hamag Magazijninrichting bestaat, heeft eigenaar Hans van Leeuwen het allemaal voorbij zien komen. Het was soms hard knokken, maar toch wist Hamag zich staande te houden in deze lastige branche. En dat is vooral te danken aan de onaflatende inzet in de jacht naar nieuwe klanten. Bij magazijn-inrichting draait het immers vaak om eenmalige orders. Twee jaar geleden ontdekte Van Leeuwen het DATA-collectief, wat hij kort daarop uitbreidde met de acquisitietool Website-Leads. Sindsdien neemt zijn acquisitie een vlucht.

‘Doorlopend meer effect op mijn acquisitie; het DATA-collectief brengt me de nieuwe klanten die ik voor de continuïteit nodig heb.’

Hans van Leeuwen – Directeur/eigenaar Hamag Magazijninrichting Maassluis

 

“Acquisitie is bij ons een continu proces.”

Hans van Leeuwen: ‘Een magazijn inrichten doe je niet op maandelijkse basis. En met de kwaliteit die wij leveren, kun je zomaar veertig jaar vooruit. Dat betekent dat we een groot deel van onze klanten niet, of pas na jaren weer terug zien. De ervaring leert dat we voor bestaansrecht ieder jaar zo’n 35 tot 40% nieuwe klanten nodig hebben. Dat is hard werken, zeker gezien de verzadiging in de branche. Mailings verzorgen, leads opvolgen, contacten bezoeken; acquisitie is bij ons een continu proces, waar ik ook zelf intensief mee bezig ben. De afgelopen twee jaar konden we er helaas niet genoeg energie in steken, maar gezien de belangen moest ik daar snel iets mee. Precies toen kwam ik in contact met Remco Dekker, die me vertelde over het DATA-collectief. Ik werd getriggerd door de kwaliteit van de adressen en was direct enthousiast.

Doordat bestanden actueel blijven en persoonsgegevens bevatten, kun je veel gerichter mailen en krijg je minder retouren. Alleen al het werk dat je daar mee uitspaart, en dan hebben we het nog niet over het rendement dat je uit zo’n mailing haalt. Dat je door de koppeling met de Website-Leads tool ook nog eens directe informatie krijgt over potentiële nieuwe klanten, is natuurlijk de kers op de taart. Ik zou niet meer anders willen!’

 

Meer weten?

Ontdek hier hoe Hamag 3x meer omzet behaalde met behulp van het DATA-collectief.

 

Aan de slag?

Ook aan de slag met het DATA-collectief of Website-Leads? Neem contact op via info@datacollectief.nl.  Bellen voor een vrijblijvende afspraak kan via 0880-2028.

Hoe Hamag 3x meer omzet behaalde met behulp van DATA-collectief
5 (100%) 14 votes