Ook als je specialist bent in onderhoud, renovatie en modernisering van lift- en rolstrapsystemen moet je aan klantcontacten komen. In het verleden deed Liftcentraal aan zogenaamd cold calling: gewoon een bestand nabellen en hopen dat je de goede treft. Geen effectieve of efficiënte methode. Kost veel tijd en (dus) geld. Dat werkte niet echt meer na verloop van tijd. Naarmate het bedrijf groeide, groeide ook de behoefte aan een gerichtere aanpak. Dan heb je specialisten in IP-tracking nodig, om meer gericht bedrijven en organisaties op individueel niveau te voorzien van relevante informatie. Zo kunnen zij gericht potentiële klanten benaderen, wat de acquisitie een stuk effectiever maakt. 

Kristian van Gemerden en Ewout Terpstra kwamen in 2015 bij het bedrijf dat in 2013 was opgezet door Michel Hof. Van Gemerden heeft de dagelijkse leiding en zocht een oplossing voor dit probleem. ‘De informatie die we hadden voor het zogenaamde cold calling was vaak achterhaald, de contacten klopten niet en dan wordt het lastig. Er zijn in Nederland ongeveer 92.000 liften, dus potentieel genoeg. Bovendien ging het ons erom onze doelgroep gericht te informeren, ze te voorzien van relevante informatie om dan pas in een later stadium het contact verder te verdiepen zodanig dat we er ook onze diensten bij konden aanbieden. Vervolgens kwamen we in contact met DATA-collectief uit Nieuwegein. Zij zijn specialist op het gebied van onder meer conversie van websitebezoek naar een bruikbaar klantprofiel. DATA-collectief beschikt over een enorme database met actuele en verrijkte gegevens. Precies wat we zochten.’

Lees HIER het hele interview met Kristian van Gemerden van Liftcentraal

-

Laatst werden wij positief verrast toen bleek dat onze Mijn DATA-collectief (MDC)-gebruiker Pieter de Bruin, van het bedrijf Portefeuilles Gevraagd, zijn 10.000e mutatie had doorgegeven. Een fantastisch aantal waar wij bijzonder trots op zijn! De betrokkenheid van onze gebruikers maakt onze database actueler en sterker. Wij zijn dan ook erg blij met de inspanningen van Pieter.

Helaas valt de doelgroep van Pieter met zijn hoofdactiviteit niet altijd binnen één van de SBI’s die hij zoekt. Daarom is hij actief bezig met het zoeken en vinden van de verborgen potentiële prospects. Daarin zit meteen ook de kracht van het MDC. Wanneer u ergens data aanschaft krijgt u vaak alleen de bedrijven die een vinkje hebben bij één van de 2 SBI’s. Bij MDC is dit anders!

Lees hier meer.

 

-

Afgelopen maand was het vanwege ‘de toestand in de wereld’ voor het Ministerie essentieel zo snel mogelijk alle burgemeesters te bereiken en omdat wij dit bestand voor hen actueel houden, ging dit zeer soepel. “Op één gevalletje na, hebben we keurig alle burgemeesters, dan wel loco-burgemeesters te pakken gekregen.”…”Van mijn collega’s alleen maar positieve geluiden gehoord.”, aldus de Medewerker Front Office NCC.   Lees verder…

- Nico Segaar - Nationaal CrisisCentrum

De gebruikersinterface van het DATA-collectief is zeer duidelijk; ik kon er meteen mee aan de slag. Met enkele gemakkelijke filters kon ik snel een goede selectie maken met voor mij interessante bedrijven. Ik ga het zeker meer gebruiken en beveel het van harte aan!

- Nico Dammers - Van4Naar6bv

Het DATA-collectief is een helder, financieel aantrekkelijk systeem, waarin ik makkelijk onderscheid kan maken tussen wel of niet interessante bedrijven aan de hand van doelgroepselecties.

- Michiel Dop - Antwoordenfabriek